Recenze Need for Speed: Hot Pursuit Remastered - příliš vylepšení není, přesto jde stále o skvělý díl

Criterion games

Vydavatel:

EA (Electronic Arts)

Datum vydání:

6.11.2020

Úvod

Série Need for Speed se táhne už dlouhá léta. Pamatuji si ji jako malý kluk, který hrával ještě podobně nazvaný díl "Need for Speed: Hot Pursuit 2" z roku 2002. První díl však vyšel dokonce již v roce 1994! Toho zatím posledního s názvem "Need for Speed Heat" jsme se dočkali v roce 2019 a společnost EA s touhle prozatím 26 letou sérií rozhodně nehodlá přestat a již na rok 2021 máme potvrzený díl nový.

Přestože poslední díly nesklízejí tolik úspěchu jako ty starší, stále si série drží určitou kvalitu a na poli arkádových závodů vyniká.

Žijeme však v časech, kdy jeden za druhým vychází nějaký ten "remaster" či "remake" starších her a tak se EA rozhodlo přinést nám po 10 letech vylepšenou verzi "Need for Speed Hot Pursuit" z roku 2010.

Co je nového?

Inu, je to stále "jen" remaster, změn bohužel moc není. Hra obsahuje všechny již dříve vydané DLC. Online cross-platform multiplayer, tedy můžete si online zazávodit např. z PS4 s kamarádem, který hraje např. na Nintendo Switch konzoli, PC s Xboxem, atd. To je také ta citelná změna, která dovolila tento díl přinést na stávající i tu budoucí generaci konzolí. Vylepšená grafika je samozřejmostí, přesto je nutnost říci, že změn dosáhly hlavně auta. Ty mají novou vrstvu a vypadají opravdu úchvatně a podobně jako v nejnovějších dílech série. Tím bohužel výčet změň pomalu končí a někdo by správně podotknul, že jich je opravdu málo, vzhledem k ceně hry, ale k tomu se dostaneme později. Ovšem je třeba ještě něco měnit? Pokud by se jednalo o plnohodnotný "remake" hry, tedy předělávku, tak ano. Jinak ale zastávám názor, že společnost EA věděla, co dělá. Ve hře není jediná herní změna a za mě je to dobře. Nač měnit to, co fungovalo již před 10 lety?

Hratelnost

Jak jsem již naznačil a napsal výše, hratelnost se nezměnila. Stále jde o ty šílené závody a honičky s policií, ale především arkádové závody, jako takové. Můžete však měnit roli pouličního jezdce a policisty. Hra se může pochlubit jistou pestrostí.

Začínáte svou kariéru jako pouliční nováček na pobřeží na úrovni 1. Jezdíte závody a sbíráte medaile. Za každé umístění dostáváte zkušenostní body. Na každé úrovni jsou milníky, které vám odemknou nová auta a vybavení. Zlatá medaile a první místo vám samozřejmě vynese nejvíc bodů, druhé méně a pokud se umístíte od 4. místa dolů, závod se vám nezapočte jako splněný a neotevře se vám další. Závody jsou rozmístěné po celé mapě pobřeží, tratě se mění a nejsou tedy genericky opakované. Střídá se také cíl závodů. Jednou stačí prostě vyhrál klasický závod. Podruhé bojujete sami jen s časomírou. Další cíl je duel, tedy porazit jediného protivníka s nímž si to rozdáte "fifty-fifty". Ta pravá bláznivá atmosféra však začíná se závody "Hot Pursuit", neboli honičkami s místní pobřežní hlídkou policistů. Ujíždíte jako o závod a za patami vám houká parta policejních vozů.

Policisté umí být pěkně agresivní a dokážou do vás vrazit tak šikovně, že vás tímhle rozhozením vlastně vyšachují ze silnice a vy se vysekáte úplně sami. To ovšem není zdaleka to poslední, čemu se musíte při srážce s policií vyhýbat. K dispozici a ve svém arzenálu "zbraní" mají např. pás s hřeby, který šikovně vyhodí za auto a vy v rychlosti 200 km/h nemáte nejmenší šanci zareagovat a než stačíte mrknout, gumy jsou prázdné a čeká vás pěkné zdržení. Ano pokračujete dál, ale mezitím se protivníci ženou kupředu a vy jste rázem na 8. místě ani nevíte jak a můžete začít předjíždět znovu.

Dále jsou po cestě rozmístěny policejní zátarasy, kde je mezera tak akorát na vaše auto. Opět, pokud se řítíte vyšší rychlostí, ani se nesnažte, přichází náraz a opět zdržení v podobě animace nárazu. Pěknou paseku vám také nadělá policejní vrtulník, který uhání 2x vyšší rychlostí nad vámi a nejlépe za ohybem zatáčky kam nevidíte zůstane vyset nad silnicí a přichystá vám překvapení v podobě pásu z hřeby. Další zbraní je "EMP", která vás zaměří a na chvilku vyřadí váš vůz a také udělí poškození. Pokud vyčerpáte poškození, závod končí, jste zatčeni a můžete jet od začátku.

Zůstává jen náplast v podobě toho, že podobné zbraně mate často proti policistům také vy. Pás s hřeby, EMP, rušičku EMP a také oproti policii extra silné turbo, s kterým opravdu uháníte skoro jako vrtulník a máte spíš nahnáno, abyste po cestě něco nesejmuli, než to, že by vám byl někdo za zády.

To samé pak můžete dělat v roli policisty, naháníte pouliční závodníky a máte stejné zbraně jako policisté, kteří stojí obyčejně proti vám.

Kromě turba má každé auto v Need for Speed již klasicky nitro. Dobíjí se vám při různých příležitostech. Stačí jet za druhým autem v závěsu a využívat aerodynamického pytle. Jet v proti směru, kde ale riskujete srážku s "civilisty". Need for Speed je o pouličních závodech. Potkáváte auta s rodinami, co si to míří na dovolenou, řidiči, co jedou do práce atd. Zkrátka běžný provoz a těm všem se ještě navíc musíte vyhýbat. A právě to je ta pravá zábava a nervy zároveň. Nejednou se mi stalo, že jsem se již viděl v cíli na prvním místě a cílovou čáru měl před očima, jenže jsem přehlédl vozidlo, které se líně plazilo přede mnou. Bum, rána a rivalové se přes mě přehnali jako divá voda a vám zůstanou jen oči pro pláč. V těchto okamžicích máte chuť zahodit ovladač! Hra je někdy opravdu těžká, přesto i v tomto je právě ta zábava a určitá výzva. Opakujete závod 5x a o to větší radost máte, když pak přetnete cílovou čáru o vlásek a několik centimetrů, než auto za vámi.

Cena

Vydavatel EA nasadil cenu docela vysoko, remaster se prodává zhruba za tisíc korun, což na to, že nenabízí příliš mnoho změn, je částka celkem vysoká. Uvážíme-li však, že se stále jedná o plnohodnotnou hru, která neztratila nic na své kráse, ba naopak, tak zejména pro skalní fanoušky je to cena přijatelná. Pro ty ostatní brzy klesne a poté se otevřou brány šílených honiček i jim.

Hodnocení 8/10

Stále jde o jeden z nejpovedenějších dílů série Need for Speed a jeden z nejoblíbenějších pro mnoho fanoušků. Sráží jej jen malé vylepšení na poli grafiky, vyšší cena a již poněkud přece jen zastaralejší možnosti, kde chybí např. "tuning" vozidel, ale zkrátka hra pracuje s jiným systémem volení a odemykání aut, kde na každý závod si můžete vybrat z různých tříd výkonu, či dostanete přiděleno jen jedno auto. Stále jde však o výbornou hru, kterou lze jen doporučit všem a zejména fanouškům tohoto dílu.

Plusy

stále skvělé Need for Speed, rozmanitost, hratelnost, grafika aut

Mínusy